El regidor de Festes de Xixona, Ricardo Mira, afirma que és el de major mida dels existents a l’autonomia i les instal·lacions, en les quals s’invertiran 700.000 euros, disposaran de lliteres, cuina, dutxes i llavadores
Avancen els treballs de l’antic local dels músics, que s’està reconvertint en alberg juvenil. Les obres van començar el passat mes d’octubre, amb la reforma integral i adequació d’este local, antigament utilitzat pels músics de les bandes que venien a Xixona a tocar en les festes d’estiu i d’hivern.
Diu el president de la Federació de Festes, Jonathan Gras, en declaracions al periòdic mensual oficial de l’Ajuntament que esta entitat «tenia un local on dormien els músics i des de fa més d’una dècada van començar a sorgir diversos problemes i el local es va deteriorar de tal manera que era ipossible prácticament usar-lo».
«A partir d’ací ix la necessitat de reformar-ho completament i es va contemplar fer un projecte concret, però es va caure en el compte que calia tirar-lo sencer i tornar a construir-ho ja que era impossible arreglar tots els desperfectes. Va ser en aquest moment quan es va pensar que hauríem de fer-ho i s’hauria de gastar una bona suma de diners i es va decidir que, per a tindre un local que només s’use tres dies a l’any, es podria millorar i poder aprofigar-lo durant tot l’any, d’ací ix la idea de l’alberg», afegeix Gras.
Gras relata que durant aquest temps des de la Federació s’han gestionat i solucionat els problemes referents a la documentació, com per exemple, l’escriptura, ja que ha sigut, diu, necessari reunificar el local, que estava dividit en diverses finques i negociar amb els veïns per a poder dur a terme el projecte.
S’ha presentat a la Diputació i a la Generalitat Valenciana i ens diuen que els interessa i probablement ofereixen algunes subvencions, ja que és un gran projecte per al turisme a la província
Gras no detalla en eixa crònica del periódic mensual oficial de l’Ajuntament quins serveis exactament oferirà l’alberg, tot i que si avança que serà «un lloc de trobada on poder descansar, desconectar del dia a dia i on esperem que tota la gent que vinga se senta còmoda, ben rebuda i amb la sensació d’entrar en un espai agradable on passar almenys una nit després de gaudir del paisatge de les muntanyes amb un gran nombre de rutes de senderisme i del nostre recentment reformat castell».
700.000 euros i hipoteca per a cobrir la resta de les obres, que estan al 40%
Diu Gras que el projecte té un cost al voltant de 700.000 euros i que compta amb el suport de l’Ajuntament. A més, explica que s’ha presentat a la Diputació i a la Generalitat Valenciana «i ens diuen que els interessa i probablement ofereixen algunes subvencions, ja que és un gran projecte per al turisme a la província». Afegeix que «amb l’aval de la SGR i el suport de l’Ajuntament estem a l’espera que ens concedisquen una hipoteca per a cobrir la resta de diners que ens fan falta per acabar les obres». Diu el regidor Ricardo Mira que l’obra està executada en un 40%.
En esta mateixa crònica del periódic mensual oficial de l’Ajuntament, l’alcaldesa diu que ha presentat recentment el projecte al director de Turisme de la Generalitat, Herick Campos, i que el projecte «comptarà amb la qualificació d’alberg; està alçant molta expectació i hi ha molta demanda per a aquesta mena d’establiments».
Deja una respuesta