Un segle de futbol a Xixona de la mà de Luis Cerdán Picó

L’esportista xixonenc, feliçment jubilat en una fàbrica de terró, porta quatre anys dedicats en cos i ànima a l’elaboració del primer llibre sobre la història futbolística xixonenca i l’Ajuntament ja li ha promès l’edició d’almenys una tirada de 500 exemplars per presentar-lo en una propera Gala de l’Esport

Luis Cerdán Picó és un gran esportista aficionat xixonenc, la disciplina preferida del qual ha estat sempre el cross. Això que ara en diuen running en pensar que s’és més modern.

Doncs bé, aquest xixonenc porta invertides centenars d’hores de treball i recerca de material gràfic o testimonis vius per tal d’escriure el primer llibre sobre la història del futbol a Xixona, el bressol del terró.

Des dels inicis en el mític camp de futbol de Canyavate (junt a l’actual cementiri) fins al primer ascens ara fa vint anys del equip xixonenc a la categoria de Preferent, tot passant pels multitudinaris i disputats torneigs de futbol del campionat d’empreses terroneres durant la dècada dels anys vuitanta.

 

 

Home estretament vinculat a l’esport en general i al futbol xixonenc en particular (en l’actual club encara hi participa), comença a contar la història futbolística local en l’any 1922 i ho narra tot fins l’actualitat.

En estos moments, segons conta al blog Made in Jijona, està tractant precisament d’actualitzar dates i personatges del seu llibre per tal de completar una obra que, en publicar-se, formarà part de la memòria col.lectiva dels xixonencs.

 

 

 

L’autor ens comenta que l’Ajuntament, a través del seu regidor d’Esports, Cristian Sirvent, ja li ha promès la publicació del llibre pròximament. No es coneix encara la data, però l’obra podria estar llesta per a presentar-la en una propera gala de l’esport xixonenc, explica il.lusionat Luis Cerdán Picó a Made in Jijona.

De la revisió i correcció dels textos està fent-se càrrec el cronista oficial de Xixona, Bernardo Garrigós Sirvent, segons ens explica Luis Cerdán.

Des del blog del terró, gelat i turisme Xixona Made in Jijona donem ja la benvinguda al nou escriptor local i li avancem les nostres felicitacions més distingides.

 

Luis Cerdán Picó amb el casc de ciclista al port de Benifallim.

Luis Cerdán Picó amb el casc de ciclista al port de Benifallim.

La vida es corta, pero dulce! La vida és curta, però dolça!

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *